MARAQUES AMB MATERIAL RECICLAT

MATERIAL:

Pots de iogurt begut, globus o paper, arròs, cigrons, llenties, mongetes (el que tinguis per casa i que puguis posar a dins del pot) i fil elàstic o gomes.

PREPARACIÓ:

Primer comences per rentar els pots quan te’ls has begut. Un cop ja estan nets i secs, els pots decorar amb gomets de diferents formes i colors. Després has d’emplenar-los amb arròs o altres elements. És important no omplir-los del tot, només fins  la meitat, perquè faci soroll. Un cop has posat l’arròs, has de retallar els globus per la part prima. Tot seguit, poses la part més ample del globus a la part de dalt del pot fent de tapa. Mira que et quedi tapat tot el forat, perquè no s’escapi el que has posat a dins. Poses el fil elàstic envoltant el globus perquè no caigui i s’aguanti bé. És important posar el fil  o la goma ben agafada perquè tingui força resistència. I…llestos! Ja tens maraques per poder fer música! Si les omples amb elements diferents, escolta bé el so que fa cada una, segurament no sonen igual!

LA XICA REBONICA

(Dansa tradicional)