112

L’última setmana de febrer, a infantil, primària i ESO els alumnes hem fet un curs del Suport Vital Bàsic. Aquest curs ha consistit en un programa d’un dia on els alumnes han après a fer la RCP (reanimació cardiopulmonar) i la PLS (posició lateral de seguretat). Els més petits de l’escola han après el telèfon d’emergències gràcies a parts del cos, una boca, un nas i dos ulls. Així quan es trobin en diferents situacions podran conèixer el número d’emergències. Aquesta pràctica ha durat entre un i dos dies. Els de l’ESO van estar coneixent els passos a fer quan et trobes una persona inconscient i un test, on en general van treure molt bona nota, el segon dia van estar practicant a la sala d’actes amb maniquins per fer la reanimació cardiopulmonar i ells mateixos van fer com una espècie de teatre on un representava una persona inconscient, un altre demanava ajuda i feia la reanimació cardiopulmonar i l’últim demanava ajuda al 112 i ajudava a fer les reanimacions.

Max Dalmau