ESO, Portada

INTERCANVI DE 3r ESO A DINAMARCA

Els alumnes de 3r d’ESO de l’escola han fet el seu intercanvi amb altres alumnes de Dinamarca. Van marxar  dissabte 23 d’abril fins  dissabte 30 d’abril, una setmana. Van estar a  una ciutat de la costa de Dinamarca, Struer. Allà van fer diferents activitats per conèixer-se entre ells i poder practicar l’anglès.

Els alumnes van poder gaudir d’aquesta gran experiència amb els seus nous amics. També han pogut posar en pràctica tants anys d’estudi de la primera llengua estrangera, l’anglès, ja que per força havien de parlar-lo per  ser l’únic idioma en comú.

Per saber en primera persona com ha estat el viatge, hem entrevistat  dos alumnes de 3r ESO, l’Arnau Fontanet i l’Anna Santander, per saber com ho han viscut ells.

ENTREVISTA:

– Quines activitats heu fet?

Durant la nostra estança allà vam fer diverses activitats per conèixer el poble i la  seva cultura. El primer dia ens van fer un tour per l’escola en grups i un taller de cuina de menjar típic danès, vam anar d’excursió a pobles propers, a una platja on vam poder veure uns búnquers de la Segona Guerra Mundial, i finalment, l’últim dia vam fer una festa d’acomiadament.

– Com t’has sentit amb la família?

Molt bé, m’ajudaven molt en qualsevol cosa i si necessitava alguna cosa me la donaven, igual que si tenia algun problema l’intentaven solucionar.

– Et sembla una bona manera de practicar l’idioma?

Sí, tot i que quan estàvem amb els amics d’aquí, parlàvem en català, però sí que és cert que la majoria del temps estàvem en grupets tots barrejats, així que quasi sempre parlàvem en anglès.

– Has gaudit l’experiència? La recomanaries?

Sí, molt, perquè no tothom la pot viure i tenir aquesta oportunitat és un gran privilegi per nosaltres, ja que ens permet viure una experiència que mai oblidarem. També ens permet conèixer gent d’altres països per així poder mantenir contacte en un futur.

Núria Fontanet i Berta Mateu