INTERÈS, Portada

MODA A L’ESCOLA

Durant uns dies, hem estat rebent respostes dels alumnes on es manifestaven com se senten o quines preferències tenen a l’hora de vestir-se. Hem rebut respostes variades i diverses, com és normal. Hem pogut observar que la gran majoria sempre es decanta per una resposta. A continuació en podrem veure alguna d’aquestes i saber que significa que l’alumnat ens doni aquestes respostes. És important esmentar que aquest cop, hem fet quatre qüestionaris per quatre cursos que som a l’ESO. Així, podem distingir i diferenciar i sobretot comparar les diverses opinions sobre la moda a l’escola depenent del curs on estiguem.

L’ANÀLISI DE CADA QÜESTIÓ:

Hem decidit fer una reflexió de cada pregunta per analitzar-la i treure les nostres pròpies conclusions. Després de profunditzar en cada tema, ens mirarem els gràfics de cada curs per veure les seves respostes més concretament.

Et sents lliure de portar qualsevol peça de roba a l’escola?

Per començar, hem fet aquesta pregunta general per després poder profunditzar una mica més. És una pregunta important, ja que tothom hauria de ser conscient del mal que fa o la intimidació que transmet a un/a company/a al dir-li que el que porta posat no és bonic o no li agrada. És evident que no a tothom li afecta igual i mentre a uns, els importa ben poc el que l’altra gent pensi de la seva roba, altres ho interioritzen més i poden arribar a pensar que el seu estil no és bo o fins i tot, sentir-se insuficients perquè poden arribar a pensar que no saben vestir-se adequadament. Per això voldríem fer un comunicat i presentar la regla dels 10 segons, una regla que consisteix a pensar 10 segons abans de parlar i dir algun comentari ofensiu. També fer-nos les preguntes: “Val la pena dir-li?” “Què en trauria com a benefici?” Preguntar-nos això abans de dir qualsevol cosa estalviaria molts mals i la gent es sentiria molt menys jutjada. Ens hem de deixar de preocupar pel “Què diran si…?” i el “Com em miraran si…” i portar el que ens dona la real gana. Sobretot a l’escola, ja que hauria de ser un espai lliure de jutjaments.

T’agradaria portar uniforme a l’escola?

En tots els cursos la resposta ha estat majoritàriament no. Es veu que als alumnes no els faria massa gràcia portar uniforme. Els agrada vestir com ells volen i tenir el seu propi estil. “Decidir qué ropa ponerse para ir al cole acostumbra a ser una batalla diaria entre padres e hijos. Algo que evita el uso de uniforme escolar porque no hay que escoger qué camiseta o pantalón ponerse. Los niños ya saben que toca uniforme y los padres se ahorran, por lo menos, una negociación por la mañana.” això és explicat per un periodista de La Vanguardia.

Has estat mai discriminat per la teva manera de vestir?

La majoria ha contestat aquesta resposta amb un no. És important també la gran quantitat de persones que han votat sí a l’enquesta i, per tant, han estat discriminades per la seva vestimenta. Això ens porta a la mateixa reflexió d’abans: no hem de fer comentaris ni mirades despectives sobre el que porta algú, ja que hi ha gent a la qual li afecta això. La roba és tela i un tros de tela no et defineix com a persona, no et fa ser millor ni pitjor.

T’agrada el xandall de l’escola?

Aquí hem obtingut diferents respostes. La majoria d’alumnes de 1r ens han respost que els hi era indiferent per ells. A 2n, 3r i 4t la resposta ha estat “no” clarament. Creiem que encara hi ha molts nens de 1r que els hi és igual què vestir o quin xandall portar perquè encara no han desenvolupat aquesta preocupació que en cursos posteriors es produeix.

QÜESTIONARI MODA A L’ESCOLA 1r ESO (20 pers)

Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: Et sents lliure de portar qualsevol prenda de roba a l'escola?. Nombre de respostes: 20 respostes.
Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: T'agraderia portar uniforme a l'escola?. Nombre de respostes: 20 respostes.
Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: Has estat mai discriminat per la teva manera de vestir?. Nombre de respostes: 20 respostes.
Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: T'agrada el xandall de l'escola?. Nombre de respostes: 20 respostes.

QÜESTIONARI MODA A L’ESCOLA 2n ESO (60 pers)

Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: Et sents lliure de portar qualsevol prenda de roba a l'escola?. Nombre de respostes: 60 respostes.
Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: T'agraderia portar uniforme a l'escola?. Nombre de respostes: 60 respostes.
Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: Has estat mai discriminat per la teva manera de vestir?. Nombre de respostes: 60 respostes.
Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: T'agrada el xandall de l'escola?. Nombre de respostes: 60 respostes.

QÜESTIONARI MODA A L’ESCOLA 3r ESO (35  pers)

Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: Et sents lliure de portar qualsevol prenda de roba a l'escola?. Nombre de respostes: 35 respostes.
Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: T'agraderia portar uniforme a l'escola?. Nombre de respostes: 35 respostes.
Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: Has estat mai discriminat per la teva manera de vestir?. Nombre de respostes: 35 respostes.
Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: T'agrada el xandall de l'escola?. Nombre de respostes: 35 respostes.

QÜESTIONARI MODA A L’ESCOLA 4t ESO (35 pers)