CULTURA, INTERÈS, Portada

DIA INTERNACIONAL CONTRA L’ESCLAVITUD INFANTIL

Avui, divendres 16 d’abril de 2021 és el dia Internacional contra l’esclavitud Infantil. Avui dia, per desgràcia encara hi ha esclavitud infantil. És una realitat que afecta a més de 200 milions d’infants arreu del món.

L’esclavitud infantil es manifesta i es du a terme a través de diferents maneres. Com per exemple, a través de: treball forçós, esclavitud domèstica, matrimoni forçat, reclutament per a soldats, explotació sexual, entre d’altres.

Aquests nens es veuen obligats a assolir treballs il·legals i perillosos. L’esclavitud infantil afecta sobretot als països més vulnerables i per això és molt important conscienciar al màxim de gent perquè el treball infantil desaparegui.

EXPLIQUEM AQUESTA HISTÒRIA, PERQUÈ ELL JA NO HO POT FER:

Iqbal Masih va ser un nen pakistanès que després d’estar anys fent un treball forçós va decidir lluitar pels drets infantils. Des que tenia quatre anys, el pare d’Iqbal va decidir que treballés a una fàbrica de catifes a canvi d’un préstec per pagar el casament del seu fill gran.

Masih, treballava més de dotze hores diàries i no tenia manera de sortir de la fàbrica, ja que el pare demanava més préstecs.

Però un dia va conèixer a Ehsan Khan el qual lluitava contra l’esclavitud infantil i aquest, va fer que Iqbal deixés de banda la por i denunciés la fàbrica.

Però a la gent no li agradava que un nen defensés aquests tipus de drets fins que un dia de l’any 1995 el van assassinar.

A continuació us deixem un vídeo que hem preparat amb uns alumnes de l’escola en contra de l’esclavitud infantil:

Laia Salamó i Marta Castany