BATXILLERAT, ESO, Portada

ENTREVISTA A L’ARTISTA DE L’ESCOLA

El Xavi Messeguer és el professor d’Educació Visual i Plàstica de la Eso. Però des d’aquest any, ell ja no forma part de la comissió de professors que s’encarrega de l’organització del certamen. Així i tot, des de fa bastants anys, ell és un dels membres del jurat del Vaixell de Paper de l’obra gràfica, tant de portades com d’il·lustracions.

Estic molt content amb el resultat de les obres finalistes d’enguany i si hagués estat possible, hagués escollit més finalistes i/o guanyadors.

Us explico per què:

Aquest any hi ha hagut molta quantitat d’obres amb una alta qualitat (no sempre passa), les presentadores ja ho van mencionar repetidament a la gala.

Per donar resposta a aquest fet hem ampliat el nombre d’obres seleccionades i també hem afegit un accèssit (3r premi) a cada categoria gràfica.

Així que, si ja és difícil i compromès de per sí escollir seleccionats i guanyadors, enguany ho ha estat moltíssim més. Hi ha hagut treballs que per qualitat podrien haver estat també finalistes però hem de “tallar” en algun lloc.

Tot i afegir un accèssit hi ha hagut obres que podrien haver estat guanyadores, també. I per no mencionar l’ordre dels tres premis un cop escollits els guanyadors…

Ser jurat i escollir obres no és una tasca gens fàcil, de veritat, i per molt que es valori, s’argumenti, es debateixi… el que es decideix sempre acabarà sent injust per alguna de les parts.

Laia Salamó