ESO, ESPORTS, INFANTIL, Portada, PRIMÀRIA, SALUT

QUILÒMETRES DE SOLIDARITAT

Com més patrocinadors aconsegueixis, més gran serà la teva recaptació i la teva ajuda!

Els alumnes de tota l’escola, demà, dia 11 de maig realitzaran una cursa solidària. Els diners seran destinats cap a l’ONG de Save the Children.

Quilòmetres de Solidaritat és un projecte educatiu, esportiu i solidari, amb un objectiu clar: ajudar als nens i nenes afectats per pneumònia infantil, més concretament, als infants de la República democràtica del Congo (on hi ha més afectació d’aquesta malaltia).

És una cursa solidària per a recaptar diners, per tant, l’aportació i la participació és voluntària.

És una cursa escolar i cal prendre la consciència de la importància de participar. L’esport i la solidaritat són hàbits de vida molt saludables que afavoreixen en el desenvolupament intel·lectual, físic i emocional dels menors.

Al llarg d’aquestes XVI edicions, més de 2.500.000 nens i nenes de 6.000 centres educatius de tot el país, s’ha calçat les sabates, s’han posat el dorsal i han corregut per ajudar a milers d’infants vulnerables.

QUE ES LA PNEUMÒNIA?

És una malaltia que afecta els pulmons, i és causada per bacteris o virus. Els nens que ho pateixen els hi produeix problemes respiratoris i els impedeix respirar amb normalitat.

Aquesta malaltia, que afecta el sistema respiratori, provoca la inflamació  d’algunes zones dels pulmons. I és molt important saber, que es pot contagiar principalment per l’aire.

Les persones que tenen el virus, es cansen amb facilitat, tenen febre, vòmits, nàusees, tos entre altres símptomes.

La pobresa, les condicions de vida o l’accés als sistemes de salut marquen la diferència perquè una pneumònia sigui una malaltia tractable sense seqüeles o signifiqui la mort de l’infant.

Aquest tipus de malaltia es pot tractar a través de medicaments i vacunes, per això creiem que tots els països del món haurien de tenir-hi accés.

FACTORS QUE CONTRIBUEIXEN AMB EL DESENVOLUPAMENT I LES CONSEQÜÈNCIES DE LA MALALTIA

• La malnutrició. Un nen amb desnutrició severa té 9 vegades més possibilitats de morir per pneumònia.
  • No tenir accés a les vacunes. L’accés de manera universal ha de ser una prioritat pels governs i per tota la societat.
  • La contaminació. La creixent urbanització i la utilització de combustibles bruts en les llars incideix en l’augment de les morts en pneumònia de la població infantil.
  • L’aigua bruta i impotable. La millora de pràctiques higièniques redueix radicalment les morts infantils per pneumònia.

Laia Salamó