CULTURA, INTERÈS, Portada

MÉS CASTELLÀ A LES CLASSES

MÉS CASTELLÀ A LES AULES

Recentment, s’ha conegut a través dels mitjans de comunicació que el TSJC obliga a impartir un 25% de les classes en castellà. El govern de Catalunya s’hi ha oposat i demana que es mantingui un model d’escola en català.

El conseller d’educació Josep Gonzàlez-Cambray ha llançat un missatge de tranquil·litat a les escoles. Ha dit que l’escola catalana és un model “integrador” i que volen crear un problema on no n’hi ha.

“No estem davant d’un conflicte lingüístic, sinó d’una acció d’uns tribunals que prenen decisions desconeixent la realitat educativa del nostre país.”

El conseller, a més a més, explica que des de l’any 2005, només 80 famílies han demanat fer les classes en castellà, però al llarg dels anys s’ha vist que els alumnes acaben sortint de l’educació obligatòria amb el mateix nivell de català que de castellà.

Aquesta sentència la varen portar als tribunals quan el PP estava al capdamunt del govern, i ara haurem de veure si el Govern de Pedro Sánchez decideix aplicar-ho o no.

Marta Castany