BATXILLERAT, ESO, INFANTIL, Portada, PRIMÀRIA, SALUT

APRENEM A SALVAR VIDES

El 80% de les aturades cardiorespiratòries són extrahospitalàries, és a dir, que succeeixen fora dels centres hospitalaris. A més a més, sovint succeeixen amb persones al voltant (com familiars, amics o desconeguts), però només un 15 % de les aturades cardiorespiratòries reben reanimació cardiopulmonar (RCP) per algun ciutadà. Està demostrat científicament en diversos estudis que si es comencen ràpidament les maniobres RCP, la supervivència és entre 2 i 3 vegades més gran que quan no es realitza.  Per tant, la formació de la ciutadania és una necessitat  si volem aconseguir una millora en les taxes de supervivència de mort sobtada extrahospitalàries.

L’escola va destinar una setmana durant el mes de febrer d’aquest any, a formar els estudiants de totes les edats en RCP. A més a més, és important saber que diversos professors, des de parvulari fins a secundària, van rebre una formació prèvia per tal de poder ensenyar correctament aquests aprenentatges.

A parvulari van vivenciar què cal fer davant d’un moment en què la vida d’una persona corre perill i van realitzar teatralitzacions en què van participar els alumnes d’aquest cicle.

També van aprendre com és d’important avisar el telèfon d’emergències, 112, quan una persona no es troba bé.

A més, a finals de setmana, els alumnes més menuts de l’escola van rebre una gran sorpresa. Va entrar una ambulància dins l’escola i els infants van poder veure com és per dins aquest vehicle, tot l’equip que porten dins i com s’ha de tenir cura de les persones. Per ells ha estat tota una experiència!

A primària i a l’ESO, van aprendre a vetllar per la seguretat de les persones, a comprovar el seu grau de consciència, si respiren o no i a intentar reanimar la víctima.

Entre totes i tots podem salvar vides.

Laia Salamó Ferrer