BATXILLERAT, ESO, Portada

EL PROBLEMA ENTRE L’ALUMNAT I ELS TRIMESTRALS

En aquestes últimes dues setmanes els alumnes de l’ESO han estat en època de trimestrals. La majoria de trimestrals han estat de matemàtiques, castellà i anglès. D’entre tots els alumnes, hi ha que els hi ha anat millor i pitjor, això normalment és degut a les hores d’estudi de cadascú, ja que hi ha gent que estudia molt més que altres. També és molt important estar atent a classe, ja que normalment influeix positivament als  resultats.

Quan els alumnes han acabat els trimestrals els hi hem fet arribar un qüestionari on els hi hem fet  quatre preguntes:

1. Quants trimestrals has tingut aquest trimestre?
  2. Quantes hores estudies diàriament en època de trimestrals?
  3. T’han anat bé els trimestrals?
  4. Quina és la teva opinió sobre els trimestrals?

Hem analitzat les respostes dels alumnes i ara us ensenyarem els resultats obtinguts:

En referència a la primera pregunta els alumnes ens han dit que han fet entre tres i quatre trimestrals. Aquesta dada és bastant impactant, ja que estudien en dues setmanes tota la matèria que han anat fent durant un trimestre en quatre assignatures.

Els trimestrals que han fet són dels següents: Anglès, castellà i matemàtiques.

Però hi ha molta gent que considera que un examen es va fer de física i química era com un trimestral, ja que el seu contingut era la matèria que es va fer durant el trimestre.

En referència a la segona pregunta les respostes dels alumnes han sigut molt variades, ja que hi ha gent que hi dedica quatre hores estudiat en època de trimestrals i hi ha una persona que no ha estudiat res.

Els resultats són aquests:

Hi ha 9 persones que estudien 2 hores diàries, hi ha 8 persones que estudien 30 minuts cada dia, hi ha 5 persones que han estudiat 5 hores cada dia, hi ha 4 persones que han estudiat 1 hora diàriament, 2 persones que han estudiat 4 hores diàries i una persona que diu que no ha estudiat.

En la tercera pregunta els hi vam comentar com els hi havien anat els trimestrals i en el següent gràfic es pot veure com a la majoria de la gent li han anat normal però en canvi a un 17,2% dels alumnes els hi ha anat malament. El sorprenent d’aquesta dada és que hi ha hagut més gent la qual li han anat malament que bé, ja que només un 13,8% de l’alumnat li ha anat bé.

Gràfic de respostes de Formularis. Títol de la pregunta: T'han anat bé els trimestrals?. Nombre de respostes: 29 respostes.

Per últim els hi vam preguntar quina era la seva opinió dels trimestrals i les respostes van ser molt diverses. Molta gent va respondre que li semblaven molt malament, ja que els que es fa en un trimestral és estudiar molt per després vomitar-ho en un examen i opinen que això està malament perquè no s’aprèn.  També es comenta que creuen que això és culpa del sistema educatiu i que les coses haurien de canviar. En canvi una minoria de gent defensa els trimestrals i estan a favor d’ells. La majoria de gent que ha contestat això són gent a la qual li han anat bé, però, això ho ha comentat una gran minoria.

Les conclusions que es poden extreure són que, en general, a l’alumnat no està content amb els exàmens trimestrals i opinen que les coses hi haurien de canviar. També que hi ha masses i el problema d’això és que durant dues setmanes han d’estar estudiant tot el dia i el problema és que després les seves famílies els hi exigeixen que vagin a extraescolars, que surtin amb els amics, que vegin a la família… i per tots aquests motius els alumnes no estan contents amb els trimestrals.