ESPORTS, Portada, PRIMÀRIA

FUTBOL SALA FEMENÍ A L’ESCOLA

L’escola Tecnos ofereix un equip de futbol sala femení, l’horari d’entrenament és de 17h – 18h als dimecres, per les alumnes de 6è de primària, és a dir del 2009.

De moment hi ha 8 noies apuntades i el màxim de places són 12 així que encara queden 4 llocs. L’entrenadora de l’equip és la Maria Díaz, una exalumna de l’escola. Teòricament aquest any amb tot el protocol de la covid no es jugaran partits, però es faran els entrenaments, excepte en el cas que plogui se suspendrà. El lloc d’entrenament és el pati de primària. L’equip encara no té cap nom perque  les noies l’estan pensant, precisament van ser elles mateixes qui se’ls va acudir la idea de fer un futbol femení a l’escola.

El futbol sala és un esport practicat entre dos equips de cinc jugadors que deriva del futbol,  la seva base. El terreny de joc és dur i la pista té unes dimensions de 24 a 28 metres de llargada i de 13 a 15 metres d’amplada (com un camp d’handbol). Inicialment va ser coordinat per la Federació Internacional de Futbol de Sala (FIFUSA).

Les primeres regles del Futbol de Saló es van basar en altres esports com ara  l’handbol, el bàsquet, i fins i tot el waterpolo. Algunes de les normes que van posar van ser:

• 5 jugadors al camp per equip (bàsquet).
  • Durada del partit de 40 minuts (bàsquet).
  • Les porteries petites (handbol).
  • Les mesures de camp (handbol).
  • La reglamentació relacionada amb els porters (waterpolo)
CONMEBOL - Wikipedia

El 1965, es va crear la Confederació Sud-americana de Futbol de Saló, primera organització internacional d’aquest esport. Aquest any també es va disputar el primer campionat sud-americà de seleccions.

FUTBOL SALA FEMENÍ I EL SEU ORIGEN:

En la història del futbol sala femení, aquesta s’ha considerat com una de les disciplines que ha evolucionat tot i els inconvenients que pot portar ser dona en un món com l’esportiu. Una mostra clara d’aquesta evolució és el Campionat Mundial que es va efectuar com a prova pilot per primera vegada l’any 2006 a l’Argentina.

La Primera Divisió femenina de futbol sala és la màxima categoria del futbol sala femení en Espanya. La seva  fundació va ser el 1994 fins al finalitzar la temporada 2019-20 (per conseqüències del COVID-19). És una competició Nacional on juguen 16 equips en total, a més a més la competició es desenvolupa entre els mesos de setembre i juny.

L’any 2008 es va desenvolupar oficialment el campionat femení a la ciutat de Reus situat a Catalunya i va ser guanyat pel país amfitrió. Això va determinar un gran pas per a la història del futbol femení.

Qüestionari:

Apart de tot hem fet un qüestionari a els  alumnes de 6é perquè ens donin la seva opinió del nou esport, en total hi han hagut 18 respostes que han sigut les següents: