ESO, INTERÈS, Portada

1 ORIGAMI 1 EURO

Ja fa dos anys que des de l’escola participem en la campanya “1 origami 1 euro”. L’entitat que l’organitza dona 1 euro per cada grua de paper que realitzem a l’escola i llavors aquests diners són donats a La Marató de TV3.

La Fundació MGC, que és qui organitza aquesta campanya, va inspirar-se en la història de Sadako Sasaki: una nena que, amb dotze anys, va morir a causa d’una malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica d’Hiroshima.

Existeix una llegenda japonesa anomenada “Senbazuru”, que afirma que si una persona fa 1000 grues de paper, podrà demanar un desig que li serà concedit. Mentre estava a l’hospital, la Sadako Sasaki va decidir fer aquestes 1000 grues i demanar que la seva malaltia es curés i, a més a més, que tot el món visqués en pau i no hi hagués més guerres. Malauradament, Sadako va morir quan portava fetes 644 grues. Així i tot, els seus amics van decidir acabar el que ella havia començat i van fer les grues que faltaven. Gràcies a aquesta història, les grues de paper són considerades avui dia un símbol de la pau arreu del món.

Prenent exemple de la solidaritat de la Sadako, la iniciativa “1 origami 1 euro” va aparèixer amb l’objectiu d’estendre aquest desig a tothom i així, algun dia, poder fer-lo realitat.

La majoria d’origamis han estat fets pels alumnes de 2n ESO; així i tot, han participat molts altres de diferents cursos. Entre tots han aconseguit fer una quantitat molt elevada que, gràcies al Xavi Messeguer, sabem que són més de 1000.

Noa Jiménez