Portada, PRIMÀRIA

CURSA DE LES CAPACITATS DIVERSES

L’Ajuntament de Terrassa s’ha sumat un any més a la Commemoració del Dia Internacional de les Persones amb discapacitats, celebrat el 3 de desembre, amb una programació d’activitats lúdiques i de sensibilitat obertes i destinades a tota la ciutadania.

Dins d’aquests actes trobem la Cursa per les Cursa per les Capacitats Diverses 2021, una cursa solidària en què nosaltres, com a escola, hem participat.

Què és i per què es fa aquesta cursa?

Aquesta és una cursa solidària en línia que té com a objectiu principal fer més visibles  les persones amb capacitats diverses. En total hi ha 3,5 milions de persones amb discapacitats que viuen a Espanya, 15.800  al nostre municipi, a Terrassa. I cal col·laborar i lluitar per tal d’aconseguir la seva plena i efectiva inclusió a la societat.

Quin és el repte?

El repte és completar 2235 quilòmetres, el que equival al recorregut que uneix ciutats i entitats solidàries de tota Espanya i dibuixa en el mapa la “D” de la paraula Diversitat. La cursa es podia realitzar amb catorze dies, entre el 19 de novembre i 2 de desembre, vigília del Dia Mundial de les persones amb discapacitat.

Cada persona podia  moure’s i sumar quilòmetres on volgués, quan volgués i com volgués: corrent, caminant, rodant, amb bicicleta etc. en suport d’aquest col·lectiu.

Com es podia participar?

El repte era ben senzill, els participants havien d’imprimir el seu dorsal, vestir-se de color taronja (ja que és el color representatiu) i sortir a sumar quilòmetres a través del mètode que desitgessin (caminant, corrent, amb bicicleta, etc.)

Els membres de l’organització van animar els participants a fer-se una fotografia durant el recorregut i a enviar-la al whatsapp de l’entitat acompanyada de les dades del corredor i els quilòmetres que havia aportat. A més, incitaven els participants a publicar la fotografia a la xarxa social d’Instagram amb l’etiqueta de #CursaCapacitatsDiverses, perquè d’aquesta manera es fes més visible la cursa i per tant, el col·lectiu de  les persones amb capacitats diverses.

Què varem fer des de l’escola?

Els alumnes d’Educació Infantil i Primària de la Tecnos van participar i van aconseguir aportar 74 quilòmetres i 514 metres, que els alumnes fer corrent o caminant en el pati de l’escola. Els estudiants van rebre aquesta proposta d’activitat amb molt entusiasme i van gaudir-la molt. Tan sols comptant els alumnes de Primària van participar un total de 308 nenes i nens, el que significa que cadascun va aportar uns 240 metres.

Entitats organitzadores i col·laboradores:

Aquesta activitat ha estat organitzada per l’Ajuntament de Terrassa i la Taula Local de Terrassa i han col·laborat les següents entitats: Retinosis Gipuzkoa, Asprom, Once i ACOPINB.

Max Dalmau, Mar Matarín i Laia Salamó Ferrer