CULTURA, ESO, INTERÈS

JOC DE LES ÈPOQUES DE 2N D’ESO

Els alumnes de 2n d’ESO estan fent el projecte anomenat “El joc de les èpoques”. L’objectiu d’aquest projecte és construir un joc de taula en què es fan diverses preguntes de les 4 grans èpoques musicals de la història: el renaixement, el barroc, el classicisme i l’edat mitjana. Algunes d’aquestes preguntes es complementen amb diferents audicions que es poden escoltar utilitzant el mòbil a través de codis QR. Els professors que estan col·laborant en aquest projecte ens han explicat que aquest any han deixat la llibertat a cada grup d’ escollir un altre estil de música i que poguessin fer preguntes sobre això.

Els alumnes de 2n han hagut de pensar una dinàmica de joc de taula i escriure un text instructiu amb les normes del seu joc, junt amb el material necessari per construir-lo. Els grups també s’organitzen en grups d’experts. Cada grup tindrà un expert en cada època, i si en aquest són més de les 4 èpoques que hi ha, doncs dos membres seran experts del mateix. Seguidament, tots els experts de cada grup s’uneixen per fer una fitxa on han d’omplir unes taules amb les seves característiques de l’art de l’època corresponent. És a dir, que tots els experts del Barroc, encara siguin de grups diferents, s’uniran i es faran, momentàniament, 4 grups en tota la classe. La finalitat d’aquestes fitxes serà poder formular les preguntes del joc a través d’elles.

Aquest projecte ha estat pensat perquè els alumnes aprenguin sobre les diferents èpoques d’una manera diferent i més entretinguda que d’alguna forma sigui més lúdica i que els alumnes aprenguin a usar els codis QR. A part d’això, en aquest treball han pogut treballar més manipulativament, cosa que els alumnes sempre  reben amb ganes.

Berta Mateu i Núria Fontanet