ESPORTS, INTERÈS, Portada, PRIMÀRIA

DINAMITZACIÓ DE PATIS

Aquest any l’escola ha volgut dur a terme un nou projecte de dinamització de patis. L’objectiu d’aquesta reforma és aconseguir un pati per a tothom, evitant diferències entre els alumnes que volen córrer i els que volen gaudir d’estones més tranquil·les. Per això han fet una distribució per tal que sigui el màxim d’equitativa possible. L’equip impulsor ha introduït: jocs d’intensitat motriu alta, activitats de motricitat fina, jocs creatius, esport en equip, moments musicals i zones de descans.

Aquesta nova dinamització vol assolir un objectiu de convivència entre alumnes de totes les edats i d’aprenentatge. Per tal de poder-ho realitzar, els alumnes van poder decidir quines activitats volien que s’incloguessin en aquest nou projecte.

Els infants per poder participar en el procés d’elecció de les activitats varen respondre una enquesta. D’aquesta manera van facilitar la feina a l’equip impulsor per organitzar els espais i distribuir el material en els diferents espais.

L’escola va  aportar el material necessari per poder tirar endavant aquest projecte, però també van donar valor als materials reutilitzats que cada família va aportar. Per això, l’equip impulsor va enviar-los un correu perquè sapiguessin que podien donar tot tipus de material relacionat amb esports i jocs com ara estics d’hoquei, raquetes de tennis, patinets, bitlles etc. Aquesta ha sigut una manera sostenible de donar una altra vida i reutilitzar certs materials que probablement a casa de les famílies no es feien servir.

El dia 12 de gener, l’equip impulsor va presentar aquest projecte al claustre de primària amb el nom: “El pati dels meus somnis”, que actualment  ja és una realitat.

De part de l’equip impulsor de patis, volem agrair la col·laboració de les famílies que han fet arribar material per aquest projecte.

Marta Castany Botines  i Laia Salamó Ferrer