ESPORTS

ESPORTS POC VISTOS: KORFBALL

Molts esports són vistos per milions de persones com el futbol, el bàsquet, però quin és un dels esports menys vistos? Aquesta pregunta és la que hem volgut respondre. Un dels esports menys vistos és el Korfball, un esport ben estrany semblant al bàsquet que molt poca gent coneix.

QUÈ ÉS?

El korfball és un esport innovador diferent, motivador i el més important, es tracta d’un esport mixt, l’objectiu principal és la cooperació i la no discriminació per raó de sexe.

El Korfball es va inventar al 1902 per l’holandès Nico Broekhuysen. Broekhuysen va tenir molt interès per aquest esport, ja que podia ser practicat per homes i dones alhora. Llavors els hi va ensenyar el korfball als seus alumnes. En tenir tanta massivitat va crear un reglament, algunes modificacions com reemplaçar el cèrcol (o anell) per una canasta, la que li va donar el nom a l’esport: Korfball (korf és canasta en neerlandès).

A l’actualitat, aquest esport es practica definidament en aquests països, Austràlia, França, l’Índia, Israel,Taiwan i Estats Units. És un esport reconegut pel Comitè Olímpic Internacional (COI), encara que no forma part del programa olímpic.

NORMATIVES I REGLAMENT:

El reglament del korfball té algunes semblances amb el del bàsquet. El korfball consisteix en encistellar una pilota de Korfball en una cistella especial, similar a una canasta de bàsquet però sense taulell. Les normatives són: El camp mesura 20 x 40 metres i té dues zones, la de defensa i atac. A un terç del límit del camp es col·loca la canasta de Korfball, Cada partit de Korfball té una durada total de 60 minuts, dividits en dos temps de 30 minuts. Entre aquestes dues meitats, es fa un descans de 10 minuts.

Els equips estan compostos per quatre homes i quatre dones i juguen en el terreny de joc dos homes i dues dones.

Cada equip tria quina zona és la que vol defensar i ha d’encistellar la bola en la canasta contraria i evitar que l’equip contrari anoti punts.

Cada dos canastes o punts, es canvien els rols dels jugadors, convertint-se els defensors en atacants i viceversa. Durant aquest intercanvi, els atacants no poden traspassar la zona de defensa. Després del descans, els equips canvien de camp. L’entrenador pot canviar als jugadors en qualsevol moment, notificant-li a l’àrbitre. La labor principal de l’entrenador és generar un ambient cordial i d’equip, ideant tàctiques per a guanyar el partit. Està prohibit l’ús de força física, el bloqueig i manejar la pilota amb el peu o amb el puny. Només poden enfrontar-se en l’atac o defensa persones del mateix gènere, és a dir, una dona haurà de defensar a una dona i un home a un home.

Pensem que ell korfball hauria de tenir més reconeixement, ja que és un esport que fomenta molts valors com la igualtat de gènere, el treball en equip i l’esportivitat…

ENQUESTA:

Hem fet una enquesta als nens de l’ESO de l’Escola Tecnos de Terrassa i els resultats han sigut que el 55% no coneixia el korfball, el 87,5% no ha vist un partit de korfball i el 70% no coneix a ningú que jugui al korfball.

En conclusió, pensem que el Korfball és un esport molt entretingut i divertit ja que és molt dinàmic i es fan molts punts, també ens encanta que al Korfball hi participin nois i noies en el mateix equip i fomenta la igualtat de gènere i altres valors.