ShippeGEN

ShippeGEN és una activitat “gestada” en temps de confinament, però que de ben segur faré servir d’ara en endavant a cada curs de Biologia de 4t d’ESO i de 2n de Batxillerat, on es treballen les lleis de l’herència i els conceptes bàsics de la genètica mendeliana. L’activitat té l’aspecte d’una Xarxa Social, on els … Llegiu més ShippeGEN

CellEscape

La situació de confinament posa molt difícil el procés d’avaluació de la manera com el fem sempre, ja que avaluar individualment els continguts i les competències assolides per l’alumne és difícil en un context on es pot comunicar amb els companys de moltes maneres diferents. És per això que, després de donar-hi moltes voltes, vaig … Llegiu més CellEscape

El Viatge a Itaca

El confinament ens ha obligat a adaptar els continguts i les activitats que habitualment treballàvem a l’aula. A l’assignatura de Biologia i Geologia de 4t d’ESO estàvem a punt de començar a parlar d’Evolució quan vam haver de seguir des de casa. Els vam plantejar, aleshores, un apassionant viatge virtual pels grans mars del planeta, … Llegiu més El Viatge a Itaca

Bioinformàtica amb la Covid-19

L’epidèmia de Covid-19 és el tema que acapara totes les portades i tots els focus de l’actualitat mediàtica internacional. Els alumnes fa dies que en parlen i ja hem dedicat alguna sessió a respondre preguntes a l’aula i a desmentir i contrastar l’enorme quantitat de rumors i notícies falses que circulen per les xarxes socials. … Llegiu més Bioinformàtica amb la Covid-19

Les relacions (para)sexuals entre bacteris

plasmidi

Els bacteris són fascinants. Ho són per un bon grapat de motius, però probablement un dels que més meravella els biòlegs és el que es coneix com la “parasexualitat bacteriana”. Potser el nom espanta, però el cert és que agrupa un conjunt de “senzills” mecanismes orientats a facilitar l’adaptació dels bacteris al seu entorn o, … Llegiu més Les relacions (para)sexuals entre bacteris

neSOS. Cal estar adaptat per sobreviure.

neSOS és un projecte de gamificació per mitjà del qual treballem el mètode científic i la seva aplicació al disseny experimental amb els alumnes de 3r d’ESO. El projecte engega amb la projecció d’un vídeo on s’introdueix un fil argumental de misteri: el volcà de l’illa de Tristan da Cunha ha entrat en erupció i … Llegiu més neSOS. Cal estar adaptat per sobreviure.