Tecnos - Cooperativa d'alumnes

COOPERATIVA D'ALUMNES

Cooperar és el camí

Quina millor manera hi ha per transmetre valors que no sigui a través de la pràctica? “Cooperar és el camí: Learning by doing” és el lema que hem posat al projecte “Cooperatives d’alumnes”

Un camí que, des del curs 2013-2014, vam iniciar amb la constitució de la nostra primera cooperativa d’alumnes a l’etapa de la Secundària, i pel qual hem anat avançant fins a tenir diverses cooperatives constituïdes i federades a AlumnesCoop.

Així doncs, la finalitat és potenciar l’emprenedoria del nostre alumnat, el qual, simulant la creació d’empreses cooperatives, n’assumeix la gestió social i econòmica, alhora que es responsabilitza dels resultats de la seva activitat.

Insistim en la idea que els objectius del cooperativisme no són només lucratius sinó que han de tenir també una important finalitat social. És per això que fem prescriptiva la donació de cada cooperativa, del 20% dels beneficis obtinguts al llarg de cada exercici econòmic, a una entitat solidària.

TIPUS DE COOPERATIVA

Segons la tasca realitzada, les dividim en:

• Cooperatives de producció: L’objectiu és l’elaboració d’algun producte. Els seus guanys s’obtenen de les seves vendes i, per tant, l’Escola no intervé en el seu finançament.
  • Cooperatives de servei: Realitzen uns serveis a la comunitat educativa o a la ciutat i els seus ingressos procedeixen de les aportacions econòmiques que l’Escola fa en funció de les tasques realitzades i del nombre de persones sòcies que hi han intervingut.