PROJECTES SOCIALS

Tots en formem part? De què? De l’escola, del barri, de la ciutat, del món. Tots hi tenim dret a dir-hi la nostra i hi tenim el compromís de col·laborar-hi per fer que sigui una mica millor.

Aquest és l’esperit que ens mou a tirar endavant alguns projectes més:

Aprenentatge i servei

Diferents nivells d’infantil i primària visiten casals d’avis com el del Cementiri Vell i  residències, com la Sant Llàtzer o el Vapor, per tal de fer passar bones estones als avis; bé ballant danses populars catalanes, bé cantant nadales, o bé explicant-los contes escrits per ells.

En diferents moments, els nostres infants visiten el FUPAR una entitat d’economia social i sense ànim de lucre que té per missió situar a les persones amb diversitat funcional. Aquestes visites tenen l’objectiu de sensibilitzar els nostres alumnes i desvetllar-los sentiments d’implicació en realitats socials ben properes a tots nosaltres.

A cada curs de Secundària tot l’alumnat participa en un projecte d’aquest tipus. Aprenentatge i servei no és més que una metodologia d’aprenentatge que deriva en un servei a la comunitat. Compartim tallers de manualitats amb els grups de gent gran de la Creu Roja, organitzem la cursa solidària de Save the Children, col·laborem amb el Banc de Sang i Teixits promocionant les donacions de sang, repartim roses per Sant Jordi a qui està sol i organitzem sortides i tallers amb els usuaris de l’associació Prou Barreres.

Participa!

Aquest Participa! és una invitació a tot l’alumnat de Secundària a dir la seva. Qualsevol proposta, queixa, comentari o suggeriment sempre són benvinguts. A vegades, però, és més fàcil fer-ho des de l’anonimat i aquest és un canal per poder-ho fer. Així tots podem participar d’impulsar canvis a l’escola.

Des de ben petits desvetllem l’ànim d’implicar-se en temes de l’escola, la ciutat i la societat en general. Així, doncs, en els nivells de primària hem creat un òrgan anomenat Consell de classe que fa gestió de tots aquests aspectes.

Cooperatives d’alumnes

Com a cooperativa de treball que som veiem el fet cooperatiu com un valor econòmic, social i personal molt important. Per això mirem de transmetre’l als nostres joves. Els oferim la possibilitat de crear cooperatives de producció o de serveis i els guiem en la manera de fer-ho. Les cooperatives d’alumnes de l’escola pertanyen a la federació catalana de cooperatives d’alumnes i totes elles tenen el seu consell rector, secretaria, tresoreria, presidència i una assemblea en actiu. Els guanys econòmics que es deriven de la seva activitat sempre es comparteixen en una bona part amb alguna entitat social que ho necessita. Al llarg dels cursos han anat canviant el nombre de cooperatives i el seu objectiu. Les que més arrelades estan, tot i que n’han anat canviant els components, són la que fa “La Nostra”, la revista de l’escola, la cooperativa de músics, la de berenars i la de manualitats.

Serveis cooperatius

Són una altra manera de participar i cooperar en el funcionament de l’escola. Si les cooperatives d’alumnes són de caire voluntari en els serveis cooperatius hi col·laboren tots els alumnes de Secundària. D’aquesta manera garantim que tot l’alumnat de l’escola s’impregna de la cultura cooperativa. De tant en tant l’alumnat d’ESO ha de col·laborar en serveis de l’escola que són importants per a la transcendència que tenen sobre tota la comunitat: pelar la fruita que esmorzen els més menuts, ajudar el personal de manteniment, col·laborar en la difusió de notícies i donar suport a l’equip informàtic.

Apadrinem els més menuts de l’escola

Els nens i nenes de quart, cinquè i sisè fan de padrins dels infants d’educació infantil. Al llarg de tres cursos estableixen vincles d’amistat i companyerisme. Els nens i nenes grans aprenen a ser responsables i a tenir cura dels petits. Amb aquesta experiència els més menuts de l’escola tenen l’oportunitat d’ampliar el seu cercle habitual.

Assistent Virtual
Visita Virtual