PROJECTES SOCIALS

Tots en formem part? De què? De l’escola, del barri, de la ciutat, del món. Tots hi tenim dret a dir-hi la nostra i hi tenim el compromís de col·laborar-hi per fer que sigui una mica millor.

Aquest és l’esperit que ens mou a tirar endavant alguns projectes més:

Cooperatives d’alumnes

L’alumnat d’ESO i Batxillerat pot constituir cooperatives de lliure adhesió que realitzin activitats econòmiques que responguin a les necessitats de la comunitat educativa. Són els mateixos alumnes qui, amb la tutorització del professorat, gestionen democràticament la seva cooperativa, elegint els càrrecs, elaborant els estatuts i desenvolupant les activitats productives o de serveis corresponents. Una part dels beneficis econòmics obtinguts (si n’hi ha) es destina a entitats solidàries.

Projectes ApS

A cada nivell d’ESO, els alumnes participen, com a mínim, en una activitat d’aprenentatge i servei. Amb aquesta metodologia, els nois i noies, a través de fer un servei a la comunitat, aprenen diversos continguts, a més d’adquirir habilitats personals i socials molt importants. Els projectes que es plantegen canvien cada curs i cerquen la col·laboració amb alguna entitat propera del barri o de la ciutat, però també n’hi ha de molt arrelats a l’escola, com el que fa l’alumnat de 3r d’ESO de la mà del Banc de Sang de la Mútua de Terrassa.

Franges de treball globalitzat

L’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és un excel·lent recurs metodològic per treballar continguts i competències transversals que no formen part del currículum d’una matèria concreta. Així mateix, aquesta metodologia permet desenvolupar habilitats indispensables per a la formació integral de l’alumne com ho són el treball en equip o l’autonomia personal. És per això que, de 1r a 3r d’ESO, destinem 3 hores setmanals repartides en dues franges per elaborar projectes globalitzats, on es treballa un fil conductor des del punt de vista de diverses disciplines o àrees del coneixement.

Apadrinem els més menuts de l’escola

Els nens i nenes de quart, cinquè i sisè fan de padrins dels infants d’educació infantil. Al llarg de tres cursos estableixen vincles d’amistat i companyerisme. Els nens i nenes grans aprenen a ser responsables i a tenir cura dels petits. Amb aquesta experiència els més menuts de l’escola tenen l’oportunitat d’ampliar el seu cercle habitual.