Projecte ESCOLA VERDA

escola-verda-logo

De sempre, l’escola ha tingut una arrelada tradició de foment del respecte i amor a la natura. De manera transversal, en totes les etapes, es treballen aspectes relacionats amb la sostenibilitat i l’educació ambiental. Com a tall d’exemple, l’excursionisme és una activitat que es porta a terme a tots els nivells de les etapes obligatòries.

De primer de primària a 4t d’ESO l’alumnat fa una excursió per entorns naturals amb dos objectius primordials: conèixer i respectar la natura i potenciar bons hàbits de salut.

SOM ESCOLA VERDA, SOM XEST

Fa més de deu anys que també vam començar a participar del grup XEST (Xarxa d’escoles per a la sostenibilitat de Terrassa) i seguint amb aquest neguit per fer un planeta millor, vam aconseguir el segell d’Escola Verda. Aquest Programa, un instrument del Departament d’Educació i del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, neix amb tres objectius:

• Ajudar a incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre.
  • Promoure la participació i al implicació activa de la comunitat educativa en la millora de l’entorn.
  • Afavorir l’intercanvi entre els centres amb uns mateixos objectius.
comite-ambiental-logo

COMITÈ AMBIENTAL

Des de totes i cadascuna de les àrees curriculars es duen a terme activitats d’educació per a la sostenibilitat que van lligades als continguts propis de les matèries.

Però a nivell d’escola, tenim constituït un Comitè ambiental format per personal docent de l’escola, alumnat de Primària i Secundària i també representants de les famílies, que treballa cada curs per millorar els nostres costums fent-los més responsables i sostenibles.

Des d’aquest Comitè es proposen una sèrie d’accions estipulades en el Pla d’Acció anual que responen a uns objectius estratègics proposats com a escola, recollits en el Pla d’Educació per a la Sostenibilitat del centre (PES):

• Fer recollida selectiva i minimització de residus.
  • Potenciar el Comitè Verd d’alumnes.
  • Fer difusió d’activitats relacionades amb el medi ambient.
  • Promoure campanyes de sensibilització: estalvi de llum, calefacció, aigua, bosses de plàstic, esmorzars saludables.
  • Fomentar el consum responsable.

Al llarg d’aquests darrers anys l’escola ha fet una aposta important per ser exemple d’allò que promou amb:

• La instal·lació de panells solars fotovoltaics que generen al voltant d’un 20% d’estalvi energètic.
  • El pas de fluorescents a il·luminació led.
  • L’ús de contenidors de reciclatge a tots els espais del centre.
  • L’ús de carmanyoles reutilitzables en els àpats de les sortides escolars.
  • El lloguer de vaixelles per les festes de final d’etapa.
  • Altres
recooperem

PROGRAMA RECOOPEREM

I des d’aquest curs participem en el Programa Recooperem, que promou la reducció del malbaratament alimentari en l’àmbit escolar i dona suport a projectes en favor de la inclusió social de col·lectius en risc social i econòmic.