PROJECTE LINGÜÍSTIC

La llengua és un instrument al servei de la comunicació i aquesta ha de ser el veritable objectiu d’ensenyament i aprenentatge al llarg de tota la vida.

Perquè la comunicació sigui eficaç i eficient, ha de ser també empàtica, assertiva, respectuosa, rigorosa, èticament correcta… Trobaríem molts altres adjectius per qualificar-la però el més rellevant és adonar-nos que, darrere de la comunicació, hi ha un munt de valors que es trameten quan tenim una conversa. Un munt de valors que s’aprenen des de ben petits a les converses que sentim al nostre entorn, a casa amb la família, a l’escola amb companys i mestres, als centres esportius, als mitjans de comunicació…

CATALÀ

  • És la llengua vehicular i d’aprenentatge de la lecto-escriptura
  • Programa de consciència fonològica
  • Molta importància del treball oral (entendre i parlar) i inici del treball escrit.
  • Lectura de tot tipus de lletra.
  • Escriptura amb lletra de pal, de paraules i alguna frase.
  • Avaluació i seguiment logopèdic.

CASTELLÀ

  • 1 hora a la setmana de treball oral, amb jocs, contes, cançons, poemes, dites i frases fetes
  • Treball intensiu de vocabulari

ANGLÈS

  • 2 hores a la setmana.
  • L’especialista fa anglès les dues hores i en una d’aquestes hi ha també la tutora o un auxiliar, això permet fer grups petits de conversa.
  • Un auxiliar fa suport a la plàstica en anglès tant a P4 com a P5
  • Tot el treball de parvulari és a nivell oral.

1r i 2n

CATALÀ

  • Llengua vehicular i d’aprenentatge
  • Programa de consciència fonològica
  • Treball oral (entendre i parlar) i treball escrit (llegir i escriure).
  • Introducció de la lletra lligada a nivell escrit i treball de grafisme.
  • Inici de l’escriptura de textos.
  • Treball intens de la comprensió lectora directa.
  • Treball intensiu de l’ortografia natural i de les normes més bàsiques d’ortografia arbitrària.
  • Reforç de lectura, de consciència fonològica i d’escriptura amb el programa digital «Glifing»
  • Hi ha 2 hores d’expressió escrita en grups partits a la setmana.

CASTELLÀ

  • 3 hores a la setmana.
  • Continua tenint molta importància el treball oral, especialment l’expressió.
  • S'introdueix el treball escrit, lectura i escriptura.
  • Es treballen els sons i les grafies diferents del català.
  • Ortografia natural.
  • Hi ha un treball en paral·lel de textos en català i castellà.
  • Es dedica una hora setmanal a la biblioteca d'aula en català i castellà.

ANGLÈS

  • 3 hores a la setmana.
  • Continua sent un treball bàsicament oral, encara que amb el suport d’un llibre.
  • S’inicia la lectura de paraules i frases en anglès.
  • Una de les tres hores es treballa en grup partit.
  • Un professor de SALT idiomes fa d'auxiliar en anglès a les hores de plàstica.
  • A l’àrea de ciències es fa ús d’un material audiovisual en llengua anglesa.

3r, 4t, 5è i 6è

CATALÀ

  • Llengua vehicular i d’aprenentatge
  • La competència escrita passa a ser predominant encara que sense deixar de banda el treball oral.
  • La complexitat dels textos augmenta i també el nivell del vocabulari.
  • Es porta a terme un treball d’ortografia a partir de la metodologia PNL .
  • Es dedica una hora setmanal a la biblioteca d’aula per assolir uns bons hàbits lectors i incentivar el gust per la lectura.
  • Hi ha 2 hores d’expressió escrita en grups partits a la setmana.

CASTELLÀ

  • 3 hores a la setmana, una d’elles de treball d’estructures comuns a les dues llengües oficials.
  • S’intensifica el treball de comprensió i expressió, tant oral com escrita.
  • Treball intens de l’ortografia i d’alguns aspectes bàsics de gramàtica.
  • Cal afegir també l’hora dedicada a la biblioteca que es fa de forma indiferent amb lectures en català, castellà o anglès.

ANGLÈS

  • 3 hores a la setmana.
  • A cicle superior comencen a produir textos escrits, seguint també models donats.
  • Es treballa l’ortografia des de la memòria visual.
  • Una de les tres hores es fa en grup partit.
  • Es continua ampliant el vocabulari i també la gramàtica.
  • Un professor de SALT idiomes fa d’auxiliar de conversa a Plàstica.A l’àrea de ciències es fa ús d’un material audiovisual en llengua anglesa.

CATALÀ

  • Llengua vehicular i d’aprenentatge
  • 3 hores a la setmana
  • S’aprofundeix en el treball de l’escriptura, en especial en la coherència , la cohesió textual i la precisió i ampliació del vocabulari.
  • S’introdueix l’estudi de la llengua com a subjecte d’aprenentatge i no només com un instrument.
  • Al llarg de l’etapa s’acaba de treballar tota l’ortografia arbitrària i s’exigeix la seva aplicació a tot tipus de situacions escrites.
  • S’intensifica especialment tot el treball gramatical.
  • La comprensió lectora augmenta de dificultat de forma gradual al llarg de l’etapa amb l’anàlisi de textos i de llibres.
  • Cada dia es dedica mitja hora a la lectura lliure.
  • S’ofereix la possibilitat de formar un club de lectura voluntari fora de l’horari escolar.
  • Hi ha un petit grup de treball d’atenció personalitzada adreçat a aquells alumnes que tenen més dificultats amb la llengua catalana.

CASTELLÀ

  • 3 hores a la setmana
  • En aquesta etapa s’ha assolit un nivell de domini de la llengua castellana, suficient per poder donar pràcticament els mateixos continguts que amb la llengua catalana.
  • El nivell d’exigència és similar i el tipus de treball també.
  • Hi ha un petit grup de treball d’atenció personalitzada adreçat a aquells alumnes que tenen més dificultats amb la llengua castellana.

ANGLÈS

  • 3 hores a la setmana
  • S’incrementa el treball escrit tant a nivell de lectura com d’escriptura i s’intensifica el treball de la gramàtica i l’estudi.
  • Es demana la lectura d’un llibre per curs en anglès i s’introdueixen l’ús habitual de recursos i materials en anglès altres àrees.
  • Es fan tres grup-classe d’anglès per nivells.
  • Un professor extern de SALT idiomes participa dels desdoblaments de conversa una hora a la setmana amb cada grup-classe.

SEGONA LLENGUA ESTRANGERA

  • A segon d’ESO s’introdueix de forma optativa, la segona llengua estrangera amb 2 hores per setmana, que es mantenen a tercer i s’incrementen fins a 3 a quart d’ESO.
  • Aquestes llengües poden ser l’alemany o el francès.

CATALÀ

  • 3 hores a la setmana amb l’objectiu del domini complet de la llengua des del punt de vista instrumental.
  • Aprofundiment en l’aprenentatge de la llengua com a objecte d’estudi, així com de la sintaxi, la gramàtica i l’anàlisi de textos i obres de tot tipus.

CASTELLÀ

  • 3 hores a la setmana amb l’objectiu del domini complet de la llengua des del punt de vista instrumental.
  • Aprofundiment en l’aprenentatge de la llengua com a objecte d’estudi, així com de la sintaxi, la gramàtica i l’anàlisi de textos i obres de tot tipus.

ANGLÈS

  • 3 hores per grup classe.
  • Treballen les 4 “skills”: llegir, escriure, escoltar i parlar.
  • A primer es demana la lectura de 3 llibres en anglès i a segon de dos.
  • La tecnologia industrial, Science workshop, Digital humanities i Ciencies pel món contemporani es fan en anglès.

SEGONA LLENGUA ESTRANGERA

  • Es fan 2 hores de segona llengua estrangera extraescolar, gratuïtes.

PROJECTES INTERNACIONALS

Participem en diversos projectes de caire internacional des de primer de primària:

  • Projectes “e-twinning” amb escoles europees de primària i de secundària
  • Intercanvis força estables amb Dinamarca, Holanda i Alemanya.

RESULTATS PER ETAPES

Resultats mitjans que obtenen els nostres alumnes al finalitzar les diferents etapes

  • INFANTIL: -
  • PRIMÀRIA: A2
  • SECUNDÀRIA: B1 - B2
  • BATXILLERAT: B2 - C1

BATXILLERAT DUAL AMERICÀ

A partir de tercer d’ESO els alumnes tenen la possibilitat d’accedir als estudis del «batxillerat dual», cursant dues matèries anuals durant tres cursos i obtenint així la doble titulació en Batxillerat català i Batxillerat americà.

Aquests estudis són íntegrament en anglès i virtuals amb el suport d’un tutor de la nostra escola.

ESCOLA D'IDIOMES

Extraescolar a càrrec de l’empresa d’idiomes FIAC

COMISSIÓ D’IDIOMES DE L’AMPA

Aquesta comissió gestiona i organitza diverses activitats en horari extraescolar al llarg del curs, tipus «Story tellings», concursos, tallers de cuina,..