ENS POSEM A PROVA

Des de l’escola animem els nostres alumnes de totes les etapes a presentar-se a concursos i premis de tipologia molt diversa. Són moltes les iniciatives de concursos escolars que promouen entitats culturals i és per aquest motiu que volem que els nostres alumnes hi participin. Tot el que es faci per la cultura, considerem que és un pas endavant.

Dins l’àmbit literari, participem en el premi Montserrat Oller i el premi Sambori d’Òmnium cultural, els Jocs Florals de les escoles cooperatives i els Jocs Florals de Catalunya. A més, per Sant Jordi organitzem els nostres propis premis i festivals literaris: la ploma d’or a primària i el vaixell de paper a secundària i batxillerat.

Les ciències i les matemàtiques entren en joc amb el concurs de dibuix matemàtic i el concurs de fotografia matemàtica d’ABEAM a primària, el fem matemàtiques a 6è de primària, les proves cangur des de 6è de primària fins a 2n de batxillerat, i el nanoinventum.

El món audiovisual també es troba representat a través del concurs Kabua i els premis del concurs audiovisual del Consell Esportiu del Vallès Occidental.

També com a escola acostumem a participar als Premis Baldiri Reixach.

A 6è de primària i a 4t d’ESO es fan les proves organitzades pel Departament d’Educació. Les proves avaluen el nivell de català, castellà, anglès, matemàtiques i coneixement científico-tecnològic. La mitjana de l’escola està sempre molt per damunt de la mitjana de Catalunya i per damunt, també, de la mitjana de les escoles de la nostra tipologia.

Estem molt satisfets amb els resultats que els nostres alumnes obtenen a les Proves d’Accés a la Universitat (PAU). En els darrers anys, tots els nostres alumnes que s’han presentat a les proves de juny les han superat. La qualificació mitjana de l’alumnat de la Tecnos a la fase general de les PAU de l’any 2020 es va situar clarament per sobre de la mitjana de Catalunya amb un 7,312.

Els més grans de l’escola participen de forma voluntària a les olimpíades de Biologia, de Química i a la Clàssica. També els animem a presentar els seus treballs de recerca a diversos premis i cada any tenim alumnes que van als premis extraordinaris de batxillerat.