REORDENACIÓ DEL TRÀNSIT A L’ENTORN DE L’ESCOLA

Benvolguda família,

Tal i com us anunciàvem anteriorment, a partir d’aquest mes de setembre ha entrat en funcionament una reordenació viària al sector sud del Centre, per tal de millorar la mobilitat d’aquest àmbit i resoldre disfuncions actuals sobrevingudes arran del tancament al trànsit rodat del Portal de Sant Roc i de l’aparcament de sota.

Així, es preveu assignar més espai als vianants, a la bicicleta i al transport públic per aconseguir canviar els hàbits de mobilitat i garantir, d’aquesta manera, la protecció de la salut en un àmbit especialment sensible per la gran presència d’escoles que hi ha a la zona. Alhora es milloren les condicions de seguretat, especialment important per poder aconseguir un major grau d’autonomia dels nens i les nenes a la ciutat.

Aquestes mesures inclouen els canvis de sentit de circulació recentment implementats als carrers del Vall, Portal Nou i Col·legi, així com l’ampliació futura de les àrees de vianants als sectors de Vapor Gran i Passeig el proper mes de gener, en què els carrers de Puignovell i Portal Nou passaran a ser peatonals.

Mentrestant, durant aquests mesos es preveu que el carrer Baldrich, i especialment l’inici d’aquest carrer (cruïlles del carrer Sant Quirze amb els carrers Puignovell i Baldrich), sofreixi congestió de trànsit. Per tal de descongestionar-lo i alhora distensionar una zona altament recorreguda per infants circulant a peu en les hores d’entrada i sortida escolar, els informem que s’ha eliminat la reserva escolar al carrer Sant Quirze.

D’aquesta manera, les famílies que heu de dur els vostres flls i flles en cotxe a l’escola i no teniu cap altre mitjà de transport alternatiu (com ara el transport públic), disposeu de:

• la nova reserva escolar al Pont del Cementiri Vell, on podreu estacionar-hi per acompanyar els infants a peu, i que està situada a només 5 minuts de l’escola
  • l’aparcament públic de la Plaça Nova, on podeu disposar de targetes moneder específques per les hores d’entrada i sortida escolar amb algun tipus d’avantatge sobre el preu habitual.

Adjuntem novament el plànol corresponent amb els canvis de mobilitat mencionats. Des de l’Ajuntament els agraïm la seva col·laboració i comprensió en l’aplicació d’aquestes modifcacions que permetran una mobilitat més saludable, sostenible i que contribuiran a reduir els nivells de contaminació atmosfèrica en els entorns escolars.

Rebin una salutació cordial. Terrassa, setembre de 2019

Poden consultar més informació a https://www.terrassa.cat/mobilitat