‘Escola Verda’, seguim avançant

L’any 2019 el vam encetar amb la instal·lació d’una mini central fotovoltaica que referma el nostre compromís com escola amb la sostenibilitat i el medi ambient.

Amb la instal·lació de 50 plaques fotovoltaiques arribem a produir el 13% de l’energia que la Tecnos consumeix cada dia.

En el següent enllaç es poden veure les dades d’autoconsum, estalvi i repercusió ambiental en temps real:

El projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració amb  la cooperativa Som Energia. L’objectiu principal de Som Energia és esdevenir un actor que transformi el model energètic actual cap a un que es basi en les fonts energètiques renovables, que sigui eficient i distribuït, i que estigui en mans de les persones mitjançant la seva participació dintre del mercat.

L’autoproducció fotovoltaica és un element imprescindible per aconseguir-ho, però la incertesa generada els últims anys, la inseguretat jurídica, el cost, el desconeixement i les dificultats burocràtiques no faciliten l’expansió de l’autoproducció.

A través del projecte Impuls Solar Vallès s’ha desenvolupat la primera experiència de compra col·lectiva d’instal·lacions d’autoproducció solar d’electricitat de Som Energia. S’està duent a terme al Vallès, i la intenció és poder replicar la iniciativa a d’altres zones del territori. Impuls Solar Vallès segueix l’exemple d’altres experiències (com Oleada Solar o Col·lectiu Solar) que demostren que la manera més efectiva d’impulsar instal·lacions solars domèstiques és sumar molts clients de cop, per tal d’aconseguir preus més competitius i simplificar les tasques d’instal·lació.

Com a Tecnos estem avançant amb el compliment dels objectius marcats al nostre projecte educatiu en temes de sostenibilitat, medi ambient i creació de xarxes de col·laboració amb altres empreses amb qui compartim els valors cooperatius.