Esmorzars saludables a Infantil

Cada dia, a mig matí, a l’aula, els nens i nenes d’infantil esmorzen la fruita que han portat de casa i que comparteixen amb els seus companys.

Un grup d’alumnes de secundària, a l’estona dedicada al servei cooperatiu, renten, pelen i tallen a trossets la fruita perquè els més menuts de l’escola se la puguin menjar.

 

És la primera vegada que a la Tecnos portem a terme aquesta activitat. Feia temps que l’equip de mestres d’infantil buscava la millor manera d’organitzar l’esmorzar per ajudar els nens i nenes a crear uns bons hàbits de salut.

La guia que va elaborar el Departament d’ensenyament en col·laboració amb el Departament de salut va servir de punt de partida per impulsar un canvi.

A l’apartat 2.3 de la guia: “Distribució diària dels diferents àpats: l’esmorzar, el dinar, el berenar i el sopar“ diu textualment:

“Per tal que no transcorri gaire temps entre àpats i es puguin proporcionar els nutrients necessaris, es recomana repartir els aliments en diversos àpats diaris, per exemple, uns cinc: tres de principals (esmorzar, dinar i sopar) i dos de complementaris (un a mig matí i un altre, el berenar, a mitja tarda). L’esmorzar És recomanable esmorzar a casa abans d’anar a l’escola, ja que es ve d’un llarg període de dejú. Si es descuida la importància d’aquest primer àpat, és per desconeixement o de vegades per manca de temps. Un dels beneficis principals que s’atribueixen a aquesta ingesta és el fet que contribueix a la distribució adequada de l’energia al llarg de la jornada i ajuda a assolir els requeriments nutricionals. L’esmorzar es pot repartir en dues ingestes, una primera i més important a casa i una altra a mig matí, a l’hora de l’esbarjo.”

Ens agradaria que, de mica en mica, aquest hàbit s’estengués a la resta d’alumnes i docents de l’escola. De moment, hem fet el primer pas.